BASELINE
ABOUT

{ WORK }

The Yeoncheon DMZ Peace Brick House Archive
Editorial Design
2024
KOREAN Redcross Blood Services BRAND IDENTITY & SPACE DESIGN
Brand Identity
2024
KOREAN Redcross Blood Services CHARACTER, EVENT HALL
Space Design
2024
문화비축기지 T5 기획전 : 서용선 프로젝트-암태도
암태도소작쟁의 100년을 기억하다
Exhibition Identity
2023
2023 Korea Season
Visual Identity
2023
2023 Global Challengers
Visual Identity
2023
Oncothermia systems
For specific loco-regional tumor treatment
Editorial Design
2023
Slow Walking EYE
느리게 걷는 아이
Information Design
2023
2022 Global Hallyu Status
지구촌 한류현황
Information Design
2023
연천군 지오메이트 Guide CARD
Information Design
2022
HAETUIN APARTMENT
Brand Identity
2022
숫자로 톺아보는 2021
인포그래픽 문화체육관광
Information Design
2022
2021 Global Hallyu Status
지구촌 한류현황
Information Design
2022
Goldwater Global
Brand Identity
2022
Frederik Buyckx <Horse Head>
말의 머리
Exhibition Identity
2021
Luis Fabini <Gauchos>
우루과이의 가우초
Exhibition Identity
2021
DMZ아트프로젝트 – 다시, 평화
Exhibition Identity
2021
CONTACT.
82(0)2 335 2997
baselinekim gmail.com
Office. ③⓪① LIMEHOUSE, 24, Jandari-ro 3an-gil, Mapo-gu, { Seoul , Korea }
2008
2025
BASELINE. All rights reserved.
KOREAN Redcross Blood Services BRAND IDENTITY & SPACE DESIGN


Donating blood is a noble act of sharing our lives and is the only way to provide blood to patients in need of transfusions. Korea is currently facing a shortage of adequate blood supply, and the shortage is expected to continue in the future. For the past 60 years, the Korean Red Cross has been encouraging people to donate blood and provides online and offline blood donation services by continually expanding blood donation centers. With the goal of ‘donate blood together, donate safe blood, and make a better future’ the blood donation center improvement project was launched, and BASELINE was commissioned to unify and systematize space planning and design brand elements for 142 blood donation centers.


헌혈은 우리의 생명을 나누는 고귀한 행위로, 수혈이 필요한 환자들에게 혈액을 공급하는 유일한 방법입니다. 대한민국은 현재 적정 혈액 공급에 어려움을 겪고 있으며, 앞으로도 지속적인 공급 부족이 예상됩니다. 대한적십자사 혈액관리본부는 지난 60년간 국민들의 헌혈 참여를 독려하고, 헌혈의집을 확대하여 온·오프라인 헌혈 서비스를 제공해 왔습니다. 혈액관리본부는 ‘함께 만드는 헌혈, 안전한 헌혈, 더 나은 미래’를 목표로 헌혈의집 개선사업을 추진했으며, BASELINE이 이 개선사업에 참여하여 142개 헌혈의집 공간과 브랜드 시각 요소를 통합하고 체계화하는 업무를 수행했습니다.

2024
Client: KOREAN Redcross Blood Services
2008
2025
BASELINE. All rights reserved.